Proč bojovat

Autor: Jan Kadečka <(at)>, Téma: Archiv, Vydáno dne: 09. 09. 2009



Další důkaz žlutých odborářů s OSŽ a jejich podrazech na ostatní odborové svazy v dopravě.

Na posledním jednání koalice odborových svazů v dopravě kde se setkali předsedové, prezidenti odborových svazů, aby probrali další společný postup, byli pozváni i zástupci OSŽ. Bohužel za OSŽ se nedostavil žádný funkcionář, ale jen zaměstnanec (úředník) právní oddělení OSŽ, bez jakýchkoli pravomocí. Přestože už věděl, že OSŽ se k výzvě o přípravě stávky nepřipojí, protože se uspokojili s usnesením vlády o dofinancování železniční dopravy 2,6 miliardy (potřeba 3,2 miliardy), nic neřekl a oznámil, že OSŽ vše projedná. Rozdílná částka 600 milionů znamená, propuštění 500 zaměstnanců, což už ČD, a.s. oznámila. Pokud funkcionáři OSŽ nepochopí, že nestačí jen dofinancovat osobní dopravu, ale že je zapotřebí zákon, který by různým spekulantů zabránil tunelování v osobní dopravě, budou ČD, a.s. muset pořád hledat finanční úspory a to ve většině případě bude znamenat propouštění. Ale možná OSŽ úmyslně radši nechápe!!!!

 

Vážení kolegové, kolegyně, odboráři – železničáři,

Po dlouhodobé přípravě a realizace řady nevratných kroků v resortu dopravy s výrazným dopadem do zaměstnanosti všech dopravních firem, jsme se spolu s ostatními odborovými svazy sdružené do koalice odborových svazů v dopravě obrátili na premiéra vlády ČR, ministra dopravy, hejtmany a Pražského primátora následujícím dopisem, který byl předán premiérovi dne 21. 7. 2009. Přesně po měsíci jsme obdrželi od předsedy vlády dopis, obsah je přílohou, z jehož obsahu jsme byli velmi znepokojeni a na který jsme s přítomnými zástupci koalice reagovali dopisem, s kterým se můžete seznámit na webových stránkách SOSaD (www.sosad.cz).

Několik bodů, pro které stojí železničářům bojovat:

1)      Snaha rozdat nejlepší výkony v železniční dopravě až do výše 75% soukromím společnostem (viz dopis předsedy vlády 19. 8. 2009 a předchozí prohlášení ministra dopravy p. Slamečky)

2)      Rozhodnutí a skrytá příprava realizace (pro ČD, a.s. velmi nevýhodné „ tunelování „) prodeje dceřiných společností ČD, a.s. samozřejmě s budoucí ztrátou veškerých bonusů a dopadu do zaměstnanosti.

3)      Příprava a realizace omezení rozsahu regionální dopravní obsluhy, zaviněné s nedostatkem finančních prostředků. (odčlenění ČD Carga, špatné hospodaření managementu ČD, a.s.) Kde je snaha na úkor zaměstnanců řešit neschopnost či všeho schopnost managementu ČD, a.s. Přestože o odčlenění nákladní dopravy od ČD, a.s. rozhodla vláda ČR, zříká se nyní ústy svého premiéra vlády p. Fischera veškeré zodpovědnosti za stávající kritický stav.

4)      Solidarita všech odborových svazů dopravě – poprvé se podařilo dohodnout společný postup s oborovými svazy v dopravě (mimo OSŽ) proti vládě, která se svými praktikami nás chce připravit o práci, dopravní obslužnost a to jen proto, aby pár vyvolených měli milionové zisky.

Stovky železničářů mají přijít o práci jen proto, že záruky, které vláda slibovala při odčlenění ČD Cargo nejsou naplněny. Dlouhodobě připravovaný zákon o veřejných službách v osobní přepravě cestujících je ministerstvem dopravy vedeným p Slamečkou připravován v absolutně nepřijatelné podobě, při nerespektování jakýchkoli připomínek zástupců zaměstnavatelů a zaměstnanců. Přitom je tento zákon pro rovné podmínky podnikání v dopravě naprosto nezbytný.

JE TO ZÁMĚR!!!!!

Neexistence tohoto zákonu umožní všechny výše uvedené připravené čachry s majetkem a také záměry realizovat. Realizace uvedených kroků a záměrů znamená definitivní rozkradení železnice, její zánik a ztráty zaměstnání pro většinu stávajících zaměstnanců.

 

K zamyšlení na co vláda má a na co ne!

Vláda má údajně na různá protikrizová opatření, které převážně přinášejí zaměstnanost zahraničním občanům a zisky zahraničních firem. (stavebnictví – zelená úsporám, šrotovné – zisk Wolsvagen, elektronické mýto – KAPŠ – podpora zaměstnanosti a zisk v zahraničí).

Vláda nemá na profinancování služby osobní dopravě 100 % vlastněným Českým drahám, což má za následek, zhoršení dopravní dostupnosti pro obrovské množství občanů (škola, zaměstnání, zdravotnictví, kultura, úřady, atd.)